AMAÇ:
Projenin temel amacı, okulumuzda öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmak; öğrencilerin kendini ifade etmelerinin, iletişim ve sosyal becerilerinin gelişmesini desteklemek, yaş ve sınıf seviyelerine uygun olarak yazarlarımızı ve şairlerimizi tanıtmak, okuma sevgisi ve okuma altyapısını geliştirerek öğrencilerimizi yazmaya da teşvik ederek öğrencilerimizde var olan yazarlık yeteneklerinin geliştirilmesine zemin hazırlamak, Türkçeyi doğru ve etkili olarak kullanmaları ve güzel konuşma becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmak, güzel şiir okuma ve şiir yazma yeteneklerini geliştirmek, her öğrenciyi yılda en az 3 (üç) şiir kitabı okuyarak şiir yazar hale getirebilmek, toplumsal duyarlılık ile yorumlama bilgi ve becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu yolla öğrencilerin analitik düşünen, düşündüğünü doğru ve açık bir şekilde ifade eden, algılama gücü yüksek, yorum ve sentez yapabilen, sorgulayan, tartışan, doğruların tek noktadan değil çeşitli bakış açılarıyla ortaya çıkacağını kavramış, güzellik duygusu ve estetik anlayışı gelişmiş, kültürlü, milli ve manevi değerlere sahip yüksek karakterli bireyler olarak yetiştirilmesine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
DAYANAK:
- Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
GEREKÇE:
Okumak, insan için en kolay ve en etkili öğrenme yoludur. Geri kalmış toplumların karşılaştıkları sorunların başında eğitimsizlik gelmektedir. Geri kalmış toplumlarda kişiler, okuyarak geçirebilecekleri zamanı, çoğunlukla yararsız işlerde harcamaktadırlar. Kendisini yetiştirmiş, okuyan fertlerin günlük sohbetleri bile farklıdır. Kitap okumanın sınav hazırlığına da katkısı vardır. Kitap okuyan ve okuduklarını çok iyi değerlendirebilen öğrenciler, diğer öğrencilere göre çok daha başarılı olmaktadırlar. Bilimsel olarak da ispatlanmıştır ki, kitap okumanın zihni gelişmeye katkısı aslında anne karnında başlamaktadır. Kendisine kitap okunan çocukların dil gelişimi, daha sağlıklı olmaktadır. Kitap okuyan çocukların düşünceleri, diğer çocuklara göre çok daha zengin olur. Kitap okuyan çocukların iletişim kapasiteleri artmaktadır. Okuma, çocuğun kelime hazinesini de arttırmaktadır.
Proje, ilimizde yaşayan tüm toplumsal gruplara yönelik olarak hazırlanmıştır. Okuma alışkanlığı edinen bir fert artık kolay kolay okumayı bırakmayacak ve ömür boyu iyi bir okur olacaktır. Velilerimiz de bu projede görev alacaklardır. Anne-babalarının kitap okuduğunu gören öğrenciler için bu durum iyi bir isteklendirme aracı olacaktır. Bu sayede, anlama ve muhakeme kabiliyetleri daha çok gelişen öğrenciler, derslerinde ve sınavlarında daha başarılı
olacaklardır. Okuma sevgisi dalga dalga yayıldıkça toplumumuz daha sağlıklı, daha kültürlü, daha hoşgörülü fertlerden oluşacaktır. Böylelikle toplumumuzun yaşam kalitesi yükselecektir.
KİTAP OKUMANIN ÖNEMİ:
Bilgisayarda oyun oynayarak, televizyon seyrederek büyüyen çocuklarımız gittikçe okuma isteklerini yitirmekte ve okumanın sağladığı kazanımlardan mahrum kalmaktadırlar. Karakter gelişimi, bilgiyi ve araştırmayı seven insanların yetiştirilmesi ile mümkün olur. Çocuklarımızın, kendilerini okuyarak yetiştirmeleri gerekir. Yanlış ile doğruyu ayırabilen kişilerin sayısının artması için, kişiye çocukluktan itibaren kitap okuma alışkanlığının kazandırılması gerekmektedir. Kitap okuma alışkanlığı olan çocukların eğitim süreçleri de çok daha verimli geçmektedir. Bu da anne-babaların işlerini kolaylaştırmaktadır. Kitap okumayan nesillerin fikir üretme kabiliyetleri körelmektedir ve bu kişiler başarılı bir iletişim kuramamaktadırlar.
HEDEF KİTLE:
İbrik İlk/Ortaokulunda öğrenim gören öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz katılacaktır.
KAPSAM:
Öğrencilerimiz için takvimde belirtilen ders saatleri içerisinde kitap okunacaktır. Dersler haftalık saatleri değişerek, ders işlemeyi etkilemeyecek bir program yapılmıştır.
SÜRE:
2024- 2025 Eğitim Öğretim yılı.
UYGULAMA:
Okul Müdürlüklerince Yapılacak İşlemler:
1. Her hafta dönüşümlü olacak şekilde bir ders saati kitap okunacaktır.
2. Okuma saatinde öğrencilerle birlikte okulda görevli tüm personel (müdür, müdür yardımcıları, öğretmenler ve hizmetliler dahil) kitap okuma etkinliğine katılacaktır.
3. Her okul öğrencilerin rahatlıkla görebileceği yerlere dikkat çekmek için okuma ile ilgili afişler asacaktır.
4. Her sınıftan bir veya iki öğrenci bu işin takibi ve kitapların düzenli şekilde okunması ve takibi için görevlendirilecektir. Kitap okuma listesine veya kitaplık defterine öğrencinin okuduğu kitaplar eksiksiz ve zamanında işlenecektir. Bütün bu işlerden, o sınıfın şube rehber öğretmeni sorumlu olacaktır.
5. Okuma konusu her türlü etkinliklerde ve derslerde gündemde tutulacak, öğrenciler bu konuda motive edilecektir.
6. Öğrencilere, başladıkları kitapları sadece okulda, okuma saatinde değil, diğer vakitlerde de okumaları telkin edilecektir. Okunan kitapların e-okul sistemine işlendiği sık sık hatırlatılarak motivasyonun artırılmasına gayret edilecektir.
7. Her bir öğrenciye hedef olarak, sene sonuna kadar en az on kitap okumaları gerektiği telkin edilecektir. Türkçe/ Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri, arzu ederlerse, öğrencilerin performans notlarından birini, okunan kitap sayısına-sayfa adedine göre veya okuduğu kitapları sunumuna göre verebilirler. Bu durum, öğrenci motivasyonunu artıracaktır.
8. Bu faaliyetin sınıflar bazında sorumlusu, şube rehber öğretmenleridir. Öğrenci takip çizelgesi, sınıf öğretmenleri tarafından incelenerek, öğrencilerin okudukları sayfa sayısı aylık olarak sınıf takip çizelgesine işlenerek sınıf panosunda ilan edilecektir. Dönem sonunda da bu bilgiler zaten şube rehber öğretmenince e-okul’a girilmektedir (kitap adı, sayfa adedi, kitabın türü)
9. Her öğrenciden, okuma saatlerinde kullanmak üzere, yanında kitap bulundurması istenecektir. Kitabını unutan öğrenciler, kütüphaneden kitap temin edeceklerdir.
10. Öğrencilere okuma saatlerinde, bitirinceye kadar aynı kitaba devam etmeleri telkin edilecektir.
11. Bütün öğretmenler bu faaliyete destek vereceklerdir. En büyük destek de öğretmenlerimizin, bütün eğitim hayatında olduğu gibi, okuma konusunda da öğrencilerine örnek ve rehber olmalarıdır. Öğretmenlerimiz, özendirici olması ve okuma eyleminin sadece okuma saatiyle sınırlı kalmaması için okuma saati dışındaki derslerine de hâlihazırda okudukları kitapları götüreceklerdir.
12. Sınıf Rehber Öğretmeni ve Türkçe/Edebiyat dersi öğretmenlerince öğrencilerin sıkılmamaları ve kitap okuma alışkanlığı kazanmaları için onlara bireysel farklılıklarına ve ilgilerine uygun kitaplar tavsiye edilecektir.
KAZANIMLAR:
1. Öğrencilerin kitap okuma alışkanlığı kazanması.
2. Öğrencilerin hızlı okuma becerisinin gelişmesi.
3. Zamanı etkin kullanma eğitiminin verilmesi.
4. Öğrencilerin toplumsal sorunlara karşı duyarlılık kazanması
5. İlçe düzeyinde genel başarının artması
6. Okuduğunu anlayan, anladığını anlatan bir nesil yetişmesi.
PROJE SONUÇLARI:
Bu proje sayesinde, projeye katılanların düzenli ve programlı bir hayat sürmelerine katkıda bulunulacaktır. Okumaya motive olmuş her birey için şu faydalar sağlanmış olacaktır:
- Okuyan insanın beyni, sürekli aktiftir.
- Öğrencilerimizin öğrenme yetenekleri artacaktır.
- Anlamlandırma becerisi artacaktır.
- Öğrencilerimizin kendilerini ifade etme gücü artacaktır.
- Geleceğimiz, özgüven sahibi insanlardan oluşacaktır.
- Öğrencilerimizin kelime hazineleri artacaktır.
- Daha güçlü ve başarılı bireylerden oluşan bir topluma sahip olacağız.
- Öğrencilerimizin telaffuzları güzelleşecektir.
- Dünyaya ve olaylara bakış açıları genişleyecektir.
-Öğrencilerimiz, buna benzer daha birçok alanda fayda temin etmiş olacaklardır. Sonuç olarak, projeye katılan herkes daha donanımlı, daha faydalı, daha özverili, daha çok düşünen ve üreten bireyler olarak topluma daha faydalı hale gelecektir.
-
ÖDÜLLENDİRME:
- Projeye katılan herkes, okuma alışkanlığını kazanmakla en büyük ödülü kazanmış olacaktır.
Adres:
İBRİK MAH. İBRİK KÜME EVLERİ NO 14 HALİLİYE / ŞANLIURFA
Telefon
05055336848